Primula

Recent ne-am pricopsit cu o floricica pe cap. Micuta, draguta si tare inflorita. O tot vedeam in fiecare zi in care ajungeam la serviciu si parea puternica si rezistenta.
Numai ca teoria mea s-a cam imprastiat cand , dupa ce am adus-o acasa, am zis ca e musai sa aflu numele ei ca sa stiu cum sa nu o ... omor ( nu sunt chiar maestra florareasa ). Asa ca floricica mea ' puternica' se numeste Primula :D
Iata ce am aflat despre ea :
- dsoara inflorita , colorata prefera vremea rece si locurile partial  insorite
- pentru a-i fertiliza solul se poate folosi si mucegaiul de frunze uscate
- ii place sa aibe o temperatura de cca 15grade Celsius
- nu rezista in interior
- are nevoie de lumina , dar nu soare direct
- pamantul trebie udat de 3 ori pe saptamana
- in ghiveci rezista doar 2 ani, pentru o viata prelungita trebuie mutata in gradina ( planta perena care iubeste traiul in aer liber)
- nu trebuie udata planta , doar pamantul
- la 2 saptamani se adauga un pic de ingrasamant lichid
- se indeparteaza frunzele moarte si florile vestede.

Este o plantuta foarte frumoasa , mai ales cand este inflorita. Nuantele de rosu, violet, galben te binedispun si te  relaxeaza.
 Ce-i drept ii merge mult mai bine afara decat in casa. S-a pleostit binisor in casa,;  acum e pe balcon cu ' hai , fata, fa-te bine ' :) . Nu stiu daca rezista 2 ani, ca la mine nu pare, dar ,  daca as avea o gradinita , mi-as planta cateva domnisoare fitosele din astea :) . Foarte posibil sa reziste si in casa cel putin 2 ani, daca sunteti mai priceputi ca mine la gradinarit.


Etichete: , , , , , , ,