Batranii din Romania

    Azi mã întorceam acasã și pe drum am observat  am observat 3 turiști din Japonia (cred ). Toti 3 erau trecuti de prima tinerețe , dar erau zambitori, curiosi și vioi. Veți spune ca asta e normal la asiatici, dar nu e vorba de rasa , deoarece am tot observat turiști din diverse țari si ceea ce aveau in comun era voioși , binedispuși și cu poftã de viațã.
     Da, e normal ca în vacanță să te relaxezi și să ai poftă de viața , dar mi se pare mai mult de atât , mi se pare un stil de viață și o anumită gândire sănătoasă asupra vieții.
     Majoritatea persoanelor de vârsta a 3a din Romania sunt foarte deprimate, își spun tot timpul ca sunt prea bătrâni să faca diverse lucruri care nu țin deloc de vârstă și gândesc aproape tot timpul negativ. Majoritatea se gândesc la moarte , o  așteapta  ca și cum nu ar mai avea dreptul să trăiasca , doar ca sa "faca umbră pamantului degeaba".
     Înțeleg că atunci când ai o pensie mică ce de abia îti ajunge de medicamente și mancare nu prea îți arde sa te veselești și să cauți partea buna a lucrurilor. Însă eu nu am întălnit o alta conceptie , chiar si la cei care se descurca ok cu banii si nici nu au mari probleme de sanatate. Pentru mulți este de neconceput să plece într-un circuit turistic cu autocarul - de exemplu , sau sa fuga o zi - doua la munte ori intr- un oraș necunoscut.
     Gandirea pozitia de obicei nu există și nici știința  de a se bucura de faptul ca cei dragi sunt alaturi de ei,  ca au o casa a lor , ca sunt iubiți și necesari în continuare. Repet : ma refer la cei care nu au mari probleme de sanatate , financiare sau emoționale.
     Și mi se pare că este o problema la nivel de țară această depresie a vârstei ( deși aș merge până acolo încât sa afirm că noi ca și nație sutem deprimați , dar asta e o alta discuție ). Acestă nepuțință pe care o setăm psihic , de parca ar fi un păcat de moarte dacă ne-am simți bine, relaxați și am trai frumos. Dacă am trecut de 39 de ani , e clar : trebe sa ne punem batic cernit și sa traim in deprimare până ni se 'duce firul'....

Etichete: , , , , , , , ,