Ce ma enerveaza



   In tineretile mele involburate , ma enervam instant la orice nu coincidea cu ideea mea de dreptate , corectitudine si fericire. Intre timp am mai crescut si am devenit mai maleabila., am descoperit cum sa ma zenuiesc si ca nu exista doar alb sau negru. Dar anumite lucruri ma scot din sarite oricat de calma si relaxata as fi pana atunci .
  1.     Nu suport sa fiu furata. Deloc.  Fac la fel de urat daca mi-a fost furat un tablou scump si drag mie sau 5 bani. Pentru ca e dovada de tupeu si nesimtire. Pentru ca eu n-as fura nici 1 ban , am muncit o mult pentru ce am , iar cel care fura mi se pare o lipitoare infecta , fara niciun principiu si asta ma enerveaza la culme. In acest context sunt de acord cu pedeapsa din lumea araba : taierea mainii celui care fura! Mai ai tupeul sa furi odata? Mai ai o mana de pierdut ;)
  2.  Nu suport sa fiu inselata . Da, in sensul biblic al cuvantului. Ideea de ' ma intorc tot la tine' mi se pare abjecta. Ai face bine sa nu te mai intorci, daca te-ai dus, ramai dus. Am trecut prin asta , am incercat sa iert , sa uit, sa merg mai departe. Nu mi-a iesit atunci si nu mai sunt dispusa sa incerc vreodata ceva atat de impotriva firii mele. Pentru ca atunci cand ma inseli inseamna ca ai tradat tot ce era mai intim intre noi si ca minti cu nerusinare ca sa acoperi. Pentru ca asftel de comportament dublicitar imi da accese de voma. Mi se pare cel mai mare jigodism sa vii de la alta prospat balit si sa te atingi de mine
  3. Nu suport incompententa politei in a rezolva cazuri , care, chiar daca le  sunt  aduse la nas , raman sa moara intr-un musuroi de praf cu miros de mici. Nu ai chef de un job dinamic , tai frunze la caini , du-te la piciorul podului , pune o plarie in fata ta si sezi acolo, am auzit ca se castiga bine . Daca ti-ai iesit din forma si arati ca un butoi cu cercurile sarite , du-te la sala, taie ceafa de porc din meniu si intra iar in forma.Intamplare traita personal : eram acum niste ani cu prietenii pe o bancuta la strada si povesteam multe si de toate. La un moment dat am auzit un tipat disperat din stanga noastra : " Prindeti hootul! " . In secunda 2 unul din prieteni s-a dus sa opreasca o masina a politiei care tocmai trecea pe langa noi . Din masina a coborat o duduita la 45 de kg , pe tocuri si un nene la 1.65 si rotund ca o minge. Duduita s-a rostogolit dupa 5 pasi , impiedicandu-se in tocuri , iar nenea politai a ramas repede fara respiratie si nu a mai putut sa alerge. Ghici cine a prins hotul? Doi dintre cei care asistasera la intamplare , nu politistii.. Mda, siguranta si incredere for sure...
  4. Mita , spaga , sau cum se mai spune in popor. Ma irita crunt cand aud : " ai vazut cum s-a uitat la tine / mine/ noi? Sigur vroia ceva" sau " o mica atentie , un mic cadou" NU! Consider ca anumite meserii trebuie facute din vocatie nu cu gandul la mita...aaa...pardon, castigurile de viitor. De aia nu m-am facut doctor , profesor / invatator , asistenta medicala, bona . N-am vocatie si nu as putea sa o faca doar pe baza finaciara , care in Romania nu se ridica la un nivel ok si astfel sa ajung o isterica frustrata si care de abia se taraste sa isi faca treaba pentru care n-are nicio chemare sau talent. Nu consider ca trebuie sa mobilez casa cuiva ca sa am acces la tratament , sau sa umplu o profa de aur ca sa-mi invete copilul sa scrie si sa citeasca.Iar pentru hoarda de hoate din spital care nu schimba un cearceaf fara macar 20 lei in buzunar am toata scarba cuvenita!
  5. Obraznicia , nesimtirea , proasta cresterea in general. Iubesc bunele maniere , inteligenta sociala si bunul simt.Orice conversatie se incepe cu o forma de salut indiferent ca e la telefon , pe net sau face 2 face. Orice conversatie se incheie cu o forma de salut , indiferent unde se petrece. "Fa " sau " fai " este de neacceptat , nu conteaza contextul sau persoana care se hazardeaza sa scoata pe gura nesimtirea. Nu e greu sa spui “ scuze “ sau “ multumesc “ atunci cand trebuie  , iar daca asta nu vine natural , inseamna ca e o problema de educatie. Dar cel mai mult ma enerveza nesimtirea functionarilor de 2 bani care inca se mai cred pe vremea lui Ceasca , atunci cand puteau face cum vroiau ei. Si aici se incadreaza cei de la posta , cablu / net , Circa Financiara , vanzatori marunti care cred ca sunt atinsi de Divinitate si chiar angajatii Politiei . Lipsa de bun simt , marlania si sictireala lor specifica ma enerveaza chiar daca as luat 1 cutie de Distonocalm.
   
Pe voi ce va enerveaza? Si cum va zenuiti?

Etichete: , , , , , ,