In concediu , cu trenul

  Vara e aproape la final si acum se aduna cele mai multe concedii. E perioada in care vrei sa mai fugi macar o data intr-un loc pe sufletul tau , sa-ti respire inima a bine :). Asa ca pe caldura asta a lui Noe  , ne bazaia si pe noi gandul de plecare din oras.
  Imi tot umbla prin minte vechea vorbulita : " a venit vacanta , cu trenul din. .. "  , ei bine , nu din Franta , ci din Craiova.  De ce de acolo ? Pai , cum nu suntem adeptii masinii mici , iar eu am rau de microbuz , mereu cautam trasee la care putem ajunge cu trenul.  Numai ca  eram cam terorizata de perspectiva unei calatorii cu vreun personal CFR , mai ales pe ruta Bucuresti - Constanta , care e absolut horror si ma gandeam cu groaza la ce avem de indurat.
  Insa , spre fericirea mea , tocmai cand eram cu pregatirile in focuri , am norocul sa imi pice in fata ochilor un articol despre un nou tren bagat pe ruta asta  , de catre o companie din Craiova. Deci un tren privat , care nu apartine CFR-ului. Asa ca am luat acest fapt ca pe un semn , le-am dat add paginii lor de facebook - Softrans si le-am trimis un mesaj in care intrebam de unde se pot lua bilete in Bucuresti.  Spre uimirea mea mi-au raspuns foarte promt si mi-au spus care era procedura : se intra pe site - ul firmei , se completeaza foarte usor un formular prin care se rezerva locurile dorite ( intocmai ca la un spectacol :)  ) , si apoi se platesc direct in tren.
  Dupa ce am terminat de facut rezervarea , am primit in cateva minute confirmarea locurilor pe mail.  Tot de pe site aflam ca trenul circula doar 1 data pe zi si nu are un peron fix unde il putem gasi. Dar asta nu e motiv de panica , deoarece ni se spune si numarul trenului tot pe pagina principala , precum si ora la care vine si pleaca ,traseul pe care il face si pretul biletelor.
  Am ajuns a doua zi la fata locului si am fost din prima foarte incancantati de aspectul usor futurist al trenului. Apoi am ramas tare placut impresionati de curatenia din el , de aerul conditionat care chiar functiona :))  si de controlorii foarte amabili. Plecarea se face din Bucuresti Nord , iar cei din Craiova pot lua bilete direct de la o agentie din orasul lor. Din Bucuresti Nord si pana la final de traseu  - Constanta a facut 2 ore. Trenul era dotat cu 1 aparat de cafea , 1 aparat cu crantanele si suc , cate o plasma in vagon , hartie igienica la baie si sapun.  Eram tare reticenta la ideea de a utiliza toaleta , bazandu-ma pe experienta din trecut cu CFR ( in  personal ) , insa in trenul Hyperion , nu am avut de ce sa imi fac griji.  O sa pun si o poza  , chiar daca  nu e de bonton :))) , pentru ca am ramas placut impresionata.
  All in all a fost o calatorie minunata , fara incurcaturi la locuri sau bilete , fara sa am timp de plictiseala ( mai ales ca trenul avea si Wi-fi ) si intr-o atmosfera foarte civilizata. In plus , biletele sunt doar 40 lei , nu 69 , asa cum sunt la CFR. Iar copii pana la7 ani au gratuitate.
  Dar avand in vedere ca e sezon de mare si concedii , va sugerez sa faceti rezervare la locuri chiar si cu 2 zile inainte.  Credeti-ma , merita din plin ! 
  Si daca pana pe 13 septembrie nu reusiti sa calatoriti nu el , aveti sansa dupa aceasta data sa il prindeti pe ruta de munte. 
  Drum bun si distractie placuta :)
 








Etichete: , , , , , ,