Dulceata de afine

De la un timp a inceput sa imi placa toamna : cu vesmantul ei colorat si aerul bland , dar , mai ales , cu bogatia din camara. Imi amintesc cu drag cum incepea mama pregatirile pentru iarna : muraturi , compot  , dulceata. Miiiam - o nebunie de arome si miresme.
Zilele astea m-am decis sa aduc mirosurile copilariei in casuta mea si sa fac dulceata de afine. Cum reteta mi-a iesit de la prima incercare si rezultatul mi-a placut nespus, am decis s-o impartasesc cu voi :
- 3 cani de afine
- jumate de cana de apa
- 3- 4 linguri de zahar ( eventual brut :)  )
- o lingura jumate de suc de lamaie
- 3 bucati de cuisoare.
Se spala bine afinele.
Intr-o cratita se pune apa , zaharul , sucul de lamaie la fiert. Se lasa la fiert pana se dizolva zaharul , amestecand in continuu cu o lingura de lemn.
Se adauga afinele la fiert maxim 10 minute , apoi se lasa sa se raceasca. Rezultat se pune in borcane si apoi la bain-marie timp de 15-20 de minute pana clocoteste apa.
Se lasa la racit si apoi se pun borcanele in camara.
Si , daca mai aveti nevoie de un impuls pentru a va apuca de treaba , iata cateva propietati ale afinelor:
- ele au cea mai mare capacitate antioxidanta dintre toate fructele ( au vitamina C , B-uri , vitamina E , vitamina A , cupru , seleniu , zinc , fier )
- neutralizeaza radicalii liberi
- contribuie la diminuarea grasimii din zona abdomenului
- mentine sanatatea tractului urinar
- mentine acuitatea vederii
- pastreaza sanatatea creierului
- amelioreaza digestia si constipatia
- aliat de nadejde impotriva cancerului.
Evident , cel mai sanatos este sa le consumam in starea lor naturala.
Voiam sa va las o poza de anul trecut cu deliciosenia , dar se pare ca a disparut in noapte : nu o mai gasesc. Asa ca , de maine ma pun si eu pe treaba :) si revin cu dovezi ;)
Spor  si pofta buna !

Etichete: , , , , ,