Un loc de poveste: Busteni

   
       Primavara asta am fost cam legata de casa, asa ca postarile mele se vor invarti pe aici si in zona de wishlist :D . Cu toate astea, am reusit sa iesim 3 zile din Bucuresti in frumosul si linistitul Busteni. Oraselul e micut, dar curat si relaxant. Ce poate fi mai genial decat sa deschizi geamul de la casa si sa vezi padurea, sa te plimbi pe alei si sa vezi muntele sau sa iesi pe balcon si sa vezi Crucea  Caraimanului in zare. Din pacate nu am multe poze, pentru ca...baterie moarta. :D




 Ce imi place foarte mult in Busteni este ca te poti relaxa pe trasee usoare si frumoase, chiar daca nu esti alpinist/ motoman inrait:
- Cascada Urlatoarea frumusica foc si drumetia pana la ea, prin padure e chiar minunata

poza de pe http://hotelmarasinaia.ro/

-  Manastirea Caraiman care e la poalele muntelui si unde va puteti caza ( detalii pe site-ul lor) si care acum are si o curticica simpatica cu pauni, gaini, ponei, iepuri si alte asemenea.
    
- Si mai ales, nu plecati din Busteni fara sa vizitati Castelul Cantacuzino ( locuinta celui mai bogat dintre domnitorii nostri, care, datorita acestui fapt, avea porecla Nababul  ) .




- Iar daca aveti chef de plimbare lunga si lejera, Parcul Natural Bucegi e numai bun de asa ceva: drum lin, daca nu va aventurati prin padure, pasari ciripitoare, mult aer curat. Aveti la dispozitie si telecabina pe care chiar v-o recomand. Bineinteles ca exista trasee mai complicate ( de exemplu Jepii Mici) , dar pe acelea v-as sfatui sa le faceti doar daca aveti antrenament, cu persoane care au experienta si daca sunteti intr-o stare buna de sanatate. 

 
 Indiferent ce traseu va hotarati sa parcurgeti, este important sa aveti incaltari adecvate, imbracaminte sport, sa fiti pregatiti si cu o geaca de ploaie sau vant (chiar daca e vara), apa, sandvisuri, trusa de prim ajutor, telefon, lanterna.
 
  Nu recomand mancarea de la terasele de jos, de langa telecabina: este proasta si scumpa. Recomand insa cafeaua pe terasa, cu ochii la munte: are calitati curative pentru suflet. Am vazut si destule case de vanzare, asa ca daca vreti sa investiti intr-o casa de vacanta, de oaspeti sau chiar sa va deschideti o afacere, Busteniul poate fi o locatie inspirationala.


       Mi-a placut ca era curatel si pe trasee, spre deosebire de acum cativa ani cand am coborat cu 2 saci de gunoi stransi voluntar de pe munte. Asa ca rugamintea mea fierbinte e sa pastrati ambalajele, sticlele, servetelele, samd in ghiozdane/genti/buzunare si sa le aruncati la cos in oras. Nu distrugeti natura, nu aruncati deseuri pe drum. Cum o pastram asa o avem. Sa aratam ca suntem oameni si ca suntem mandri purtatori de creier si bun simt . Nu cred ca exista un om caruia sa ii placa sa se duca undeva si sa gaseasca numai deseuri. Asa ca in loc sa ne plangem de cate gunoaie sunt si ce murdar e in jur, mai bine mentinem curatenia si eventual dam un puternic exemplu strangand chiar daca nu noi am aruncat. :)
       Drum bun si evadare placuta!

Etichete: , , , , , , , , ,