Uleiul de susan, salata si nasul

         Nup, titlul nu este o greseala, ci exprima incantarea mea in legatura cu uleiul de susan. :D
          Prima oara am aflat de uleiul de susan intr-o noapte alba in care ma luptam sa dorm si nasul meu infundat avea alte planuri. Atunci, cu cearcanele pana la pamant, am intrebat in stanga si dreapta ce sa fac. Si raspunsul a fost unul neobisnuit: ulei de susan. Nup, nu sa fac o salata in miez de noapte, ci sa imi tratez nasul regeste :D. Practic sfatul a fost asa: pune uleiul intr-un mic recipient, baga un degetel in el si, acelasi degetel se.... hmmm....cum sa spun asta elegant?....baga in nas :D. Astfel s-a umezit si hidratat mucoasa si am dormit ca un pui. Nu are miros neplacut, nu ustura, nu are niciun efect negativ. M-am trezit fresh si fericita.
       Dar calitatile uleiului de susan nu se opresc aici. E foarte bun in salate, mult mai bun decat cel de masline (de preferat e sa nu il puneti  din recipientul pentru nas :)))) ) . Si e minunat si in cosmetica( in masti, ca scrub inpreuna cu zat de cafea sau zahar, in locul cremei de ochi)
         Si nu va las sa ma credeti pe cuvant asa ca sunt eu draguta si zâmbesc frumos :D , iaca mai jos si argumente:
-  are un continut mare de acid linoleic si vitamina E,
- are lecitina si minerale,
- combate congestia nazala si contribuie la vindecarea sinuzitei,
- folosit la gatit reduce tensiunea arteriala
- emolient excelent, calmant,
- incetineste procesul de imbatranire a pielii,
- ofera protectie solara
- previne si aparitia parodontozei daca se aplica seara pe gingii, dupa spalatul dintilor,
- eficient impotriva constipatiei.
       Si daca mai gasiti ai alte proprietati sau moduri de utilizare, va astept cu interes in comentarii.
        Cam atat am avut de impartasit la ora asta. Noapte lina va doresc :)


Etichete: , , , , , ,